Jdi na obsah Jdi na menu

Šumava Lipensko - pravý břeh

Pravý břeh údolní nádrže Lipna je k bikování jako stvořený. Je to velice klidná oblast s rozsáhlou sítí asfaltových, lesních a polních cest. Prostor si tu najde jak sváteční cyklista, tak zapálený biker. Jen hledat. Příroda je tu zachovalá, i když my, co tu jezdíme již dlouho a pravidelně, si pamatujeme lesy hlubší. Kácení se nevyhnulo ani této oblasti, i když neprobíhá v takovém měřítku jako v centrální Šumavě. Automobilový provoz je oproti levému břehu nesrovnatelně nižší, takže se jedná o místo ideální pro vyjížďku s partičkou, nebo s rodinkou a croozerem, přičemž máte poměrně velikou šanci, že vás tu NEsrazí nějaký maor(?), když za jízdy v klídku klábosíte.

Ačkoliv zde nenarazíte každých 5 metrů na nějaký penzion, butik nebo kavárnu jako u "levičáků", o občerstvení tu nouze není. Od hráze Lipna do Přední Výtoně je to cca 5 km a hned zde je několik možností se občerstvit. Já doporučuji strčit hlavu do penzionu Hejrov k panu Ladislavu Šťastnému. Je to ve Výtoni od kruháče vlevo. V létě je zde příjemné posezení na veliké terase (kámen a dřevo, žádná gumová sesle), nezřídka se tu griluje i udí, kuchyně je velmi dobrá (víc tě Míro chválit nemůžu, abys nezpychl), pivo mají výtečné ("Gábinka, Kozlík, Plzínka"), ceny přijatelné. V zimě (pro skalní bikery, běžkaře, nebo lyžaře co pokračují dále do Rakous) je tu velmi příjemné posezení v lovecké restauraci s barem u roztopeného krbíku.

Pokud by však bylo na občerstvení pro vás ještě brzy, nebo chtěli jen na rychlovku dát nějaké to perlivé ochlazení s klobáskou nebo párečkem, pak není problém pokračovat dále, od kruháče vpravo směr Frýdava (dle našich map označeno jako Předmostí, cca 3 km, je zde převoz do Frymburka). Ve Frýdavě vlevo v zatáčce je malé posezení v kiosku u pana Václava Bílka, kde vás rádi obslouží a dostanete tu přesně to, co potřebujete (nemám pravdu Václave?). Ti, co se nechtějí pouštět někam dál, to asi vezmou levou na Vítkův Hrádek a pak asi dolů, zpět do Výtoně. Ten kopeček na Hrádek je ale docela pěkný, hádám tak 7 km vzhůru k nebi. No a ostatní to zřejmě nasadí sprintem po lesní asfaltce přinejmenším do Zadní Zvonkové, kde si mohou dát pauzu na Penzionu Wudy, anebo budou pokračovat vlevo kolem opraveného kostelíka a dále plavebního kanálu až do Nové Pece.

Pro ty, kteří by si chtěli tuto oblast trošku osahat, doporučujeme se ubytovat na Hejrově, mrknout na naše mapy, vzít drátěné osly (jako kola) a vyrazit na vzduch. A třeba se někde potkáme, naše dresy poznáte.

Přední Výtoň - Spáleniště - Pasečná - Rychnůvek - Koranda - Vítkův Hrádek - Přední Výtoň

Základní mapa okruhu

Podrobná mapa okruhu na kliknutí

Podrobnosti

Přední Výtoň - Frýdava - Račín - Přední Zvonková - Přední Výtoň

Podrobná mapa okruhu na kliknutí

Přední Výtoň - Spáleniště - Kapličky - větrníky - Mnichovice - Vyklestilka - Přední Výtoň