Jdi na obsah Jdi na menu

"Masáž po žluté"

"Masáž po žluté" (klikni a stahuj v PDF)

Start:

dostaň se jak dostaň k Restauraci Jiskra v Českých Budějovicích http://www.restaurace-jiskra.cz/

Obtížnost trasy:

Délka trasy:           cca 58 km

Popis trasy:

Od Restaurace Jiskra Branišovskou ulicí (trasa č. 1100) k betonárce U hada. Cca 60 m za značkou konec obce (vlevo železná závora) po zelené doleva lesem s mírným stoupáním lesem  přes železnou závoru k Vlčí jámě (rozcestník). Dále rovinka asi 30m a doleva lesem, mírný sjezd po kořenech k silnici, tu kolmo přejeď, dále rovina kolem Homolskému rybníku, kolem plotů zahrádek k velikému stromu na hrázi rybníku, kde odboč vpravo mezi ploty na silnici a doleva na Kaliště. Do Kaliště mírné stoupání po asfaltu. V Kališti za autobusovou zastávkou vlevo až do lesa k rozcestníku.  Zde doprava, mírný sjezd po kořenech až na louku. Na louce kolmo k protějšímu lesu po vyjeté pěšině. Lesem po kořenech mírné stoupání k rozcestníku, zde doleva, stále po zelené. Technické pasáže v hlubším blátě (dle počasí), mírné stoupání až na horizont k louce, zde doleva k silnici, po směru jízdy ke kapličce na Hradce. Po cca 30m stále po zelené sjezd doprava po šotolině, mírně levá

sjezd k potoku a následně střední stoupání polní cestou až do Slavče nahoru na náves. Odtud po silnici rovně mírným stoupáním až na hlavní silnici, zde doprava. Po hlavní cca 1 km na horizont, zde levá sjezd dolu do Mříče, u zrcadla pravá do Křemže.

V Křemži po hlavní na náves, zde doleva dolů po hlavní, po 20 m proti stará ubytovna. Před ní odboč doleva, padák dolů, přes Křemežský potok na lávku nebo brodem (hlubší ! ale dá se) po šotolinové cestě stoupání k silnici. Zde levá dolů, po cca 20m pravá po žluté. Zde stoupání po louce, jeď kolmo stále rovně až nahoru k lesu. Začínáš se potit, to ale není konec, ba naopak. Po rozbité lesní cestě, kameny kořeny kolmo do kopce, kudy to jde až nahoru, kde začíná bývalá sjezdovka (louka). Po ní podél lesa stále nahoru, nahoře odbočka doprava do lesa, kolem starých laviček u bývalého tábora (dnes asi kemp) po silnici stále rovně nahoru k rozcestí. Zde doleva po silnici 1169, stoupání na rozcestí, zde ostře vpravo na zelenou, stoupání šotolina. Kdo může, kochá se výhledem na Křemži. Napojit se na žlutou a po ní až na Kleť. Výživné stoupání, většinou šotolina, místy úsek s kameny. Asi 500m před Kletí asfalt až nahoru. Odtud zpět stejnou cestou, perfektní sjezd. Ze žluté sjeď na zelenou a z ní pod lanovkou na asfaltovou 1135ku.

Mírný sjezd, na prvním větším rozcestí (ve tvaru znatelného trojúhelníku) vlevo po lesní cestě dolů. Dále hezký sjezd s kameny, do Třísova ke koupališti.

Dále dolů po asfaltu mezi domy na hlavní silnici. Tu přejeď kolmo, dále přes koleje k oppidu Třísov – senza vyhlídka na Dívčí Kámen. Dále po asfaltové 1127ce nebo po staré kamenité cestě (přímo u vyhlídky) sjezd pod Dívčí Kámen k brodu a řece. Po červené dále rovinkou lesem kolem Vltavy, paráda. U Cáby (3 chaty) po zelené ostře vlevo do kopce, pěkné stoupání lesem, 3x přes potok až do Vrábče - zastávka. Zde doporučujeme občerstvení v Hospodě na zastávce http://www.hospoda-nazastavce.cz/  (perfektní kuchyně, skvělé ceny, posezení pod pergolou). Odtud přes koleje k fotbalovému hřišti, odboč doprava mezi vilky, po 20 m doleva po žluté do Slavče. Odtud již známou trasou zpět do Českých Budějovic.