Jdi na obsah Jdi na menu

"Kudy do Netolic"

"Kolem kolem Buglaty" (klikni a stahuj v pdf)

Start:
dostaň se jak dostaň k Restauraci Jiskra v Českých Budějovicích

Obtížnost trasy:

Délka trasy:           cca 40 km do Netolic

Popis trasy:           MTB

Tradičně po zelené do Kaliště, dále po silnici do Lipí. Na konci vsi mezi ploty doleva po modré, stoupání k lesu. Pak lesní cesta stále po modré. Lesní pěšina, mírné a prudší stoupání stále lesem, po pravé straně 2 opuštěné chaty. Pokračuješ lesem, až dorazíš ke kapli. Odtud pěkné stoupání po asfaltce až dorazíš k Bohušovické myslivně. Tady doprava po červené, ale na rozcestí ji opustíš a pokračuješ dále po cyklotrase č. 1196 (pozor, ne 1169) pozvolným delším sjezdem kolem památníku lesníka Františka Boubala až dorazíš na konec lesa a potkáš opět červenou. Pak se dej po červené doprava podél lesa dolu. Když ztratíš červenu, tak sjeď dolu po louce na asfaltku, na ní doleva, stoupák na hlavní a zde doprava a asi po 150 m je odbočka doleva na červenou a pokračuješ dále stále po červené. Lesní asfaltka. Přijde ti to nekonečné, stále se to kroutí, chvilku stoupání, chvilku rovina, všude samé odbočky, ale jedeš stále jakoby po hlavní až budeš mít popravu pěknou hájovnu. Tady pozor, asfaltka se kroutí doprava, ale ty jdeš stále rovně po horší lesní cestě, myslím šotolina. Je to docela stoupání a vyšplháš se až na rozcestí Pod Buglatou. To nejhorší máš za sebou. Tady po lesní asfaltce po modré doprava kolem Hantlovy studánky Pod Jasany. Voda je pitná. Pokračuješ po modré dále kolem chatky s přístřeším Mysliveského sdružení Jaronín. Objíždíš kopec Vysoká Běta. Čeká tě příjemný sjezd, lesní šotolinovou až kamenitou cestou až dorazíš na lesní asfaltku, zde doleva, prudký krátký sjezd, pak doprava na hlavní a zde po hlavní doleva do obce Horní Chřášťany. Tudy projedeš, pokračuješ stále po hlavní a až u kaple po modré doprava. Následuje sjezd kamenitou cestou. Lesem dojedeš na asfaltku u Grejnarova, kde mají koně. Tady doleva a asi po 50 m na další křižovatce doprava po hlavní a dále do Netolic. Jedeš kolem rybníka – Podroužek. Hurá 1 km do Netolic. Kdo je opravdu frajer, jede do Budějk z Netolic zpět stejnou trasou. Kdo není, doporučuji mu z Netolic zpět na Grejnarov a dále po asfaltce do obce Lužice, Babice, Zvěřetice. Tady pak musíš kousek po hlavní do Němčic. Zde to vezmi na návsi hned doprava do Radošovic a pokračuj na Dehtáře a Žabovřesky. Po trase krásný výhled na rybník Dehtář, Kleť a kopečky, které sis předtím dával. Pokračuješ na Jaronice, Haklák a jsi doma.